sobota, 20 grudnia 2014

Pierniczki świąteczne


Po zeszłorocznym pierniczkowym niepowodzeniu, postanowiłam że w tym roku nie będę piec na Święta niczego co zalicza się do ciast piernikowych, ale zmieniłam zdanie kiedy spróbowałam pierniczków, które piekliśmy z K. do paczek firmowych. Nie jestem wybitnym znawcą i fanem pierników, ale te są najlepsze jakie kiedykolwiek jadłam! Z zjadłam ich w swoim życiu sporo - dziadek zawsze przynosił paczuszkę przychodząc do nas z wizytą. Nie ukrywam, najbardziej lubiłam (do dziś zresztą tak jest) te oblane czekoladą. Swoje mam zamiar więc... oblać czekoladą. Część polukruję też lukrem królewskim, a resztę obsypię cukrem pudrem. Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu, zdążycie upiec na pewno - nie wymagają leżakowania i są miękkie! :) Jeśli po dobie od upieczenia okaże się, że pierniki jednak stwardniały, włóżcie między nie na 2-3 dni kilka kawałków jabłka lub chleba - zmiękną na pewno!

na ok. 100 małych i 50 standardowych pierniczków:
300 g mąki żytniej
100 g mąki pszennej
130 g cukru pudru
100 g miodu akacjowego
2 jaja
100 g rozpuszczonego masła
1 łyżka kakao
1 łyżka przyprawy korzennej
1 łyżeczka sody oczyszczonej

Wszystkie składniki na ciasto wyrobić ręką do uzyskania gładkiej, lśniącej masy (ma być lekko klejące). Rozwałkować na grubość ok. 5 mm. Wykrawać kształty foremką i układać na blasze w niewielkich odstępach (blaszki non stick - bez pergaminu, tradycyjne z papierem do pieczenia). Wstawić do nagrzanego do 180 st C piekarnika i piec ok 6 min. (termoobieg) do momentu aż ciasteczka po dotknięciu nie będą się zapadać. Ostudzić. Przechowywać w puszcze lub szczelnie zamkniętym słoiku.



Znalezione na blogu Moje Wypieki.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz