czwartek, 31 października 2013

Duszki na Halloween


Osobiście niespecjalnie obchodzę Halloween, ale postanowiłam upiec coś co do tego święta będzie pasowało jak ulał. To najprostsze ciasteczka maślane, ozdobione lukrem królewskim. Żaby je zrobić nie musicie nawet posiadać specjalnych foremek, ja swoje potworki narysowałam na kartonie, wycięłam, przyłożyłam na rozwałkowanym cieście i wycięłam kształty ostrym nożykiem. 

na około 20-25 dużych duszków:
30 dag mąki pszennej
15 dag mąki ziemniaczanej
20 dag cukru
20 dag masła
małe opakowanie cukru waniliowego
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej (można zrezygnować)

Mąkę wsypać do miski, dodać zimne masło, cukier, cukier waniliowy oraz sodę. Masło zsiekać nożem, a następnie wyrobić ręką gładkie ciasto. Zawinąć w folię spożywczą i odstawić do lodówki na minimum godzinę. Po tym czasie rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm i wykrawać pożądane kształty. Piec w temp. 190 st C przez ok. 10-12 minut. Ostudzić.

lukier królewski:
2 białka
sok wyciśnięty z połówki cytryny
50 dag cukru pudru

Cukier puder przesiać do miski, dodać białka i połowę soku z cytryny. Wszystko wymieszać mikserem na najniższych obrotach przez ok 4-5 min. Gęstość lukru regulować pozostałym sokiem z cytryny lub przegotowaną, zimną wodą. Początkowo warto zrobić gęsty lukier i za pomocą rękawa cukierniczego z cienką końcówką obrysować brzegi ciasteczek - da nam to późniejszą pewność, że lukier ze środkowej części (musi być rzadszy) nie wyleje się poza kontur duszków. Ważne! Żeby finalnie udekorować duszki czekoladą, lukier musi być CAŁKOWICIE zastygnięty, a czekolada nie może być ciepła.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz