piątek, 3 października 2014

Ciasteczka dyniowe z czekoladą


Sezon dyniowy w pełni, uwielbiam ten aspekt jesieni! :) W zeszłym roku po raz pierwszy pokusiłam się o wypiek z dynią - zrobiłam pikantne ciasto, w tym, postanowiłam pokombinować z ciasteczkami. Nie wiedzieć czemu przypominają mi nieco american cookies. Być może dlatego, że są mięciutkie i że z czekoladą. Aha! W piecu wylądował też sernik dyniowy. Mam nadzieję, że będzie się czym pochwalić :) 

na ok 36 sztuk:
1 i 1/2 szkl mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 płaska łyżeczka cynamonu
szczypta mielonej gałki muszkatołowej
1/3 kostki masła
3/4 szkl cukru
1 szkl puree z dyni
skórka otarta z jednej pomarańczy
1 tabliczka czekolady deserowej
szczypta soli

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, sodą, cynamonem, solą i gałką muszkatołową. Masło stopić, ostudzić. Do mieszanki mącznej dodać puree z dyni (kawałki obranej i wydrążonej dyni wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st C i piec do miękkości, u mnie 30 min z termoobiegiem. Ostudzić, zblenderować), cukier, masło, skórkę z pomarańczy i pokrojoną grubo czekoladę. Wszystko wymieszać łyżką. Nakładać na blaszkę do pieczenia ciasteczek, wstawić do nagrzanego do 180 st C pieca. Piec ok 8-10 min. Wystudzić. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz