niedziela, 8 grudnia 2013

Adwokatka


Od samego początku coś nie pasowało mi w tym przepisie. Już po zagnieceniu kruchego, zorientowałam się że źle zinterpretowałam składniki i do ciasta dodałam... białka. Miałam nadzieję, że nie wyjdzie wcale twarde, jednak niestety moje przypuszczenia się sprawdziły i przy aksamitnym kremie ciasto z białkami w składzie wyszło zbyt zbite. Dobrze, że choć w smaku odbiłam tę wpadkę. Kuchennym nie-rozgarnięciom mówimy zdecydowane nie :) Podaję Wam przepis zmodyfikowany i poprawny. 

ciasto:
4 żółtka 
200 g masła
450 g mąki pszennej
100 g cukru pudru
2 łyżki kwaśnej śmietany
1 łyżeczka sody

krem:
300 g masła
1/2 l mleka
5 żółtek
200 g cukru pudru
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
50 ml likieru adwokatowego

ponad to: 
powidła (ok 10 łyżek)
migdały (opcjonalnie)
4 białka
2 łyżki cukru

Ciasto: mąkę, cukier puder, sodę wsypać do miski, dodać zimną margarynę, śmietanę i żółtka. Całość szybko wyrobić, podzielić na dwie części i  wstawić do lodówki na min. 30 min. Blaszkę o wymiarach 32 x 21 cm wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą. Jedną częścią ciasta wylepić dno formy, ponakłuwać widelcem, posmarować połową powideł, przykryć pianą ubitą z 2 białek i jednej łyżki cukru. Wstawić do pieca nagrzanego do 180 st C i piec ok 20 min. Ostudzić. Identycznie postąpić z drugą częścią ciasta, którego wierzch można posypać migdałami siekanymi lub w płatkach.   

Krem: żółtka rozmącić z mąkami. Mleko zagotować, wlewać stopniowo, cienką strużką do żółtek, stale je mieszając. Gdy masa się nieco ogrzeje, dolać resztę mleka i całość stale energicznie mieszać. Przelać masę z powrotem do garnka i zagotować. Ostudzić. Miękkie masło ubić z cukrem pudrem do białości. Dodawać łyżkami budyń, stale miksując. Na koniec dolać likier i całość wmieszać na gładki krem. 

Dolną część ciasta (bez migdałów) przykryć kremem, przyłożyć drugim plackiem, docisnąć i schłodzić. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz