wtorek, 16 września 2014

Muffinki chałwowe


Ten przepis chodził za mną już od dłuższego czasu. Znalazłam go kiedyś przypadkiem na blogu Ooomnomnomnom i wprost czekałam na dobry moment do ich zrobienia. Osobiście bardzo lubię chałwę więc dodałam jej do całości nieco więcej niż w oryginale. Zmieniłam też sposób dodawania jej do ciasta bo fajnie jest czuć kawałki przetopionej chałwy w środku :) Do kremu też pokusiłam dać się więcej niż w oryginale. W rezultacie wyszły baaardzo pachnące (naprawdę pachną chałwą!) muffinki z delikatnym serowo-chałwowym kremem.

na około 25 sztuk:
250 g chałwy waniliowej
2,5 szkl mąki
3/4 szkl cukru
1 małe opakowanie cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szkl mleka
2 jaja
1/4 szklanki oleju

krem:
500 g serka mascarpone
250 g chałwy waniliowej

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, dodać cukier, cukier waniliowy i połowę rozkruszonej drobno chałwy. Wymieszać. W osobnej misce zmieszać widelcem mleko, olej i jaja. Mokre składniki przelać do suchych i wymieszać energicznie drewnianą łyżką. Nakładać do 1/2 objętości foremek do muffinek. Do każdej babeczki wkruszyć trochę pozostałej chałwy i przykryć ponownie ciastem na wysokość 3/4 foremki. Wstawić do nagrzanego pieca i piec przez ok 20 min (180 st C). Ostudzić.

Przygotować krem: chałwę rozkruszyć widelcem, dodać serek i wszystko wymieszać łyżką do momentu uzyskania gładkiej masy. Gotowym kremem posmarować muffinki. Schłodzić.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz